Zo verbetert u eenvoudig en gratis de online conversie

← Terug naar overzicht
Tags:
Bericht geplaatst op 21 mei 2017

Chatten is populair! In het huidige tijdperk, waar steeds meer communicatie via smartphones gaat, wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om mee te gaan met deze trend. Mobiele telefoons zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld van nu. Zo zijn mensen heel de dag door aan het chatten via WhatsApp, Facebook, Twitter, iMessage, etc. Alleen zijn er nog maar weinig bedrijven die chatten met klanten. Hieronder beschrijven wij de voornaamste redenen waarom uw bedrijf een ‘Live chat’ moet aanbieden.

1. Laag drempelig snel contact
Websitebezoekers krijgen een tal van mogelijkheden om in contact te komen met een bedrijf. Telefonisch, per e-mail of zelfs een fysieke afspraak. Deze vormen van contact hebben één ding gemeen, namelijk dat de klant gegevens achterlaat. Dit weerhoudt de klant er dan ook van om contact op te nemen. Een Live Chat geeft de mogelijkheid om anoniem, snel en eenvoudig een vraag te stellen. Voor de klant is dit erg prettig en voor uw als bedrijf een mogelijkheid meer over uw klanten te leren en service op maat te bieden.

Een Live Chat geeft de mogelijkheid om anoniem, snel en eenvoudig een vraag te stellen.

2. Vertrouwen
Een grote uitdaging, voor voornamelijk webshops, is het overtuigen en het creëren van vertrouwen tussen klant en bedrijf. Een klant zal bij een website die onbetrouwbaar oogt nooit over gaan tot conversie. Het schrijven van overtuigende en onderscheidende teksten op uw website is een goed begin, maar vaak niet voldoende. Een live chat geeft de klant de mogelijkheid om direct en snel te communiceren met uw bedrijf. Daarnaast krijgt de klant een beeld van de expertise van de mensen die bij het bedrijf werken.

3. Feedback van klanten
Vanuit het oogpunt van de klant zal een live-chat alleen gestart worden op het moment dat er vragen ontstaan. Met het gratis live chat programma ‘Tawk.to’ kunt u per chat zien op welke pagina de bezoeker zich bevindt. Omdat de klant een vraag stelt kan er geconcludeerd worden dat de website niet voorziet in de informatie waar de klant naar opzoek is. Als er structureel dezelfde vraag gesteld wordt, dan is het verstandig om te overwegen om de website te updaten.

4. Commercieel inzetbaar
Websitebezoekers met vragen kunnen op maat geholpen worden. Aangezien u toch al tijd moet nemen om een vraag te beantwoorden, kunt u net zo goed proberen het maximale uit een chat te halen. Een klant die een aantoonbare fout op uw webshop meld, kunt u bijvoorbeeld een kortingscode sturen als dank voor het melden van de fout. Dit is een win-win situatie voor beide partijen. U kan aan de slag om de website te perfectioneren en de klant is blij met de kortingscode.

Wat zijn de nadelen?
Een ‘live-chat’ heeft niet alleen maar voordelen. Nou ja, eigenlijk toch wel! Het live-chat programma van Tawk.to is namelijk gratis. U moet alleen een stukje script op de pagina’s plaatsen die u wilt voorzien van een live-chat en dan kan u direct aan de slag. Het is wel belangrijk dat uw bedrijf goed omgaat met de chat. Niets is namelijk zo vervelend als…

… chats die niet beantwoord worden.

Een grote ergernis zijn de websites met een live-chat, waarbij er geen antwoord wordt gegeven. Dit is erg vervelend voor de klant en kan een reden zijn om direct de website te verlaten.

… een chat met te veel triggers.

Triggers zijn automatische berichten die via een ‘live-chat’ verstuurd worden. Een live-chat dient als snelle eenvoudige manier voor klanten om te chatten. Laat de klant dan ook bepalen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een chat. Plaats niet op iedere pagina een trigger met een automatisch bericht.

Heeft u hulp nodig bij het installeren van Tawk.to? Neem contact op met IVA Communicatie via het contactformulier of bel naar 010 433 14 00 (Live-chatten kan natuurlijk ook altijd) en wij helpen u graag.

 

Recente berichten

Nieuwsbrieven en de AVG wet

Lees meer

Hoe maak je een website AVG geschikt?

Lees meer

Wat moet je weten over de AVG wet

Lees meer

Zijn mijn inloggegevens gestolen?

Lees meer

Niet vies van hard werken?
Wij ook niet!

Creatie gaat bij ons in teamverband.
Het is een samenwerking van ons met de
opdrachtgever; co-creatie noemen we dit.

Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier

Sparren?

Wil je kennis maken met onze co-creatieteam of heb je een andere vraag? Laat dan je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier (1)

Kom eens langs!

Boompjes 390
3011 XZ Rotterdam

Meer weten maar even makkelijk?

Bel dan met Edwin den Ouden
010 760 32 50
... of mail naar
edwin@bureau390.nl

Geavanceerde cookie instellingen

Reclamebureau 390 maakt gebruik van cookies. Klik op instellingen voor meer informatie.

Privacyverklaring | Sluiten
Instellingen