Marketing strategie
Advies dat voor je werkt

Welke positie moet je als bedrijf, in het brein van je doelgroep innemen om een voorkeurspositie te krijgen? Laat je voldoende toegevoegde waarde zien waarmee je voorkeur krijgt ten opzichte van de andere aanbieders? Heb je wel in beeld en boodschap dus voldoende onderscheidend vermogen? Wat doet de competitie eigenlijk? Het ontwikkelen van de strategie die antwoorden hierop geeft, is ons vak, in data en creativiteit en daar ligt dan ook onze passie. Daag ons maar uit.

Waar luistert of kijkt de doelgroep naar

Het is bij het uitstippelen van een strategie vooral belangrijk om te weten wie de doelgroep is en wat zij zoekt, denkt, voelt, hoort en leest. Horen hier archetypen bij? Welke tone-of-voice spreekt hen aan? Dat is tenslotte de groep waar het allemaal om draait. In de huid kruipen van en in een taal en vorm communiceren die hen het meest aanspreekt. Daar gaat het om en daar zijn we, om maar bescheiden te blijven, gewoon steengoed in.

 

Middelen en mogelijkheden

De juiste doelgroep aanspreken met een mix aan middelen en media. Het is de uitdaging om een goede balans te vinden tussen printmedia als flyers, brochures en digitale media als de website en de social media kanalen. Alles werkt met alles samen en het is de kunst om niet te dupliceren maar te completeren.

Online zichtbaarheid

Met een online strategie en een slimme contentkalender, haal je meer uit je online aanwezigheid. De vraag daarbij is welke kanalen moeten er wanneer en hoe worden ingezet? De mogelijkheden zijn immers oneindig en het is de kunst hieruit de juiste te kiezen: Google Ads, banners, e-mailings, blogs, nieuwsbrieven of social media (Facebook, LinkedIn, Pinterest en al die anderen) en vergeet je ‘storytelling’ niet. Met welk verhaal werk jij aan je authenticiteit? Laat de uitwerking gerust aan ons team over, wij komen met een online strategie of campagne die verder gaat!

Niet vies van hard werken?
Wij ook niet!

Creatie gaat bij ons in teamverband.
Het is een samenwerking van ons met de
opdrachtgever; co-creatie noemen we dit.

Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier

Sparren?

Wil je kennis maken met ons co-creatieteam of heb je een andere vraag? Laat dan je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier (1)

Kom eens langs!

Boompjes 390
3011 XZ Rotterdam

Meer weten maar even makkelijk?

Bel dan met Edwin den Ouden
010 760 32 50
... of mail naar
edwin@bureau390.nl