Boulevard Kralingen

Logo & identiteit, Belettering, POS materiaal

Boulevard Kralingen in Rotterdam omvat het gebied rond de Vlietlaan, Goudse Rijweg, Weteringstraat en Frits Ruysstraat in Kralingen-West Rotterdam.
In samenwerking met de Gemeente Rotterdam, Woonstad Rotterdam, vastgoed eigenaren en ondernemers heeft Bureau 390 gewerkt aan revitalisering van de huisstijl en vermarketing van het gebied. Hierdoor is er anno 2020 sprake van een winkellocatie met een sterke eigen (merk-)identiteit en potentie.

Bepalen en kleur geven aan de doelgroep

Om de doelgroep en leefstijl van Boulevard Kralingen vorm te geven is gebruik gemaakt van het BSR leefstijlen model. Boulevard Kralingen heeft een grote diversiteit aan leeftijden, sociale klasse, cultuur en religies. Daarom is de focus gelegd op ‘hoe je in het leven staat’ met opvattingen en houdingen in plaats van de focus op leeftijd of inkomen. De bezoekers van Boulevard Kralingen zitten voornamelijk in de extravert/sociale hoek. Zij houden van sociale verbondenheid, vriendschap, gezelligheid, ontmoetingen, zijn betrokken en enthousiast. Uit tal van onderzoeken komt naar voren dat deze leefstijl aangesproken wordt door warme kleuren, in het spectrum van oranje- geel naar licht groen.

 

Boulevard Kralingen

 

Positioneren is kiezen

Een positionering is gebaseerd op het gegeven dat mensen informatie verwerken en die rangschikken in hokjes. Een beperkt aantal winkelgebieden en winkels kunnen worden gerangschikt op basis van de associaties die ze oproepen. Mensen verschillen van elkaar in welke waarden zij het belangrijkst vinden. Als je hen op hun (eigen belevings-) waarde weet aan te spreken, kun je een wijk overschrijdende aantrekkingskracht geven. Een belangrijke uitkomst is dat de aantrekkingskracht van Boulevard Kralingen ligt in de combinatie van – een grote diversiteit van het aanbod- met – een sfeer van thuis, en de gezelligheid van een dorp- en waar je steeds weer iets nieuws ontdekt.

 

 

Bepalen propositie

De propositie, ook wel de slogan genoemd, moet een belofte inhouden van wat je krijgt. Bureau 390 heeft de slogan ontwikkeld ‘Ontdek hoe kleurrijk’. Ontdekken geeft de suggestie dat er veel aanbod is en daarbinnen altijd iets verrassends is te zien. ‘Ontdek’ is ook actiegericht, roept op en geeft als het ware een opdracht. Kleurrijk geeft de suggestie aan in diversiteit in leeftijden, sociale klasse, cultuur en religies.

 

Op social media brengt Bureau 390 de positionering van Boulevard Kralingen tot uiting. Op Facebook en Instagram worden alle ondernemers beurtelings uitgelicht en benadrukken we hoe kleurrijk het aanbod is. De berichten hebben een persoonlijk accent en verbinden de winkeliers met winkelpubliek van binnen en buiten de wijk. Het zeer diverse aanbod krijgt op deze manier de uitstraling van één hechte en gezellige gemeenschap.

 

Niet vies van hard werken?
Wij ook niet!

Creatie gaat bij ons in teamverband.
Het is een samenwerking van ons met de
opdrachtgever; co-creatie noemen we dit.

Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier

Sparren?

Wil je kennis maken met ons co-creatieteam of heb je een andere vraag? Laat dan je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier (1)

Kom eens langs!

Boompjes 390
3011 XZ Rotterdam

Meer weten maar even makkelijk?

Bel dan met Edwin den Ouden
010 760 32 50
... of mail naar
edwin@bureau390.nl